måndag 6 april 2015

Vårbruk

Påsken har bjudit på lediga dagar och vackert - om än ganska kallt - väder.
Vi har tillbringat många timmar i trädgården, många härliga timmar.
Studsmattan, trädgårdens fulaste tingest, är uppsatt. Ful men rolig!

Min lista över saker som ska göras innan jag börjar rensa rabatter finns fortfarande kvar - nästan orörd. Däremot är några av rabatterna både rensade och gödslade.
Så gick det med den planeringen.

Idag har jag varit ute med mina strövarbarn. Vi åkte på långfärd, till Pulken söder om Kristianstad, för att titta på tranor. Där var massor av tranor!

Under påskhelgen har de räknat in 5-6000 tranor var dag.

Om man ska lita på SMHI så kommer värmen nu. Det ser jag fram emot.

1 kommentar:

  1. Spännande med utflykt till tranorna. Har förstått att det är ett fågelrikt område söder Kristianstad, men aldrig varit där. Nån gång ska det dock bli av. Mäktigt med alla dessa tranor.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera