söndag 23 oktober 2011

En stor balja te!

Jag har jobbat hela helgen; lördag kväll och söndag förmiddag.
Visst, det vore självklart trevligt att vara ledig med familjen en söndag, men jag har tur som har ett så fantastiskt roligt jobb. Det känns inte ett dugg tråkigt att behöva köra till jobb en söndagmorgon - förutom att det är så förskräckligt tidigt, men det är det ju alla morgnar man ska gå upp - helg eller inte.
Idag var övriga familjen i Skånes djurpark. En härlig utflykt som vi för några år sedan gjorde ganska ofta. Nu är det längre mellan besöken, men fortfarande lika mysigt.

Jag såg fram emot att komma hem till ett tomt hus, kunna krypa upp i soffan med en stor balja te, massor av tända ljus och någon mysig tidning och bara vara för mig själv en stund innan de andra kom hem. Men därav blev intet - samtidigt som jag körde från jobb kom ett litit sms om att familjen var på väg hem.
De var redan hemma när jag kom hem.
Där försvann min mys- och testund i soffan.

Fast det är förstås mysigt att fika med familjen också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar