onsdag 12 oktober 2011

Pallkragar

Häromdagen gav jag mig ut för att köpa pallkragar. Jag har haft enkla hittills, men tänker att jag ska ha några dubbla. Dessutom ville jag ha en liten pallkrage (sk halvkrage) också.
I den första affären jag kom till, den som lovar att de har de billigaste varorna på flera mils avstånd annars ska de betala mellanskillnaden.... (bla bla bla) kostade en vanlig pallkrage 239kr.
239kr!!!!!
Jag gick fort därifrån.
I nästa affär (plantskola med mycket tillbehör - stor kedja) hade de bara begagnade. 120kr för de stora och 80kr för de små. Det priset hade jag kunnat tycka var ok, om pallkragarna hade varit i hyfsat skick. Men det var de INTE! De var så fulla med häftklamrar och annat att jag blev helt förskräckt.

Då kom jag på att någon pratat om lådfabriken i grannbyn. Efter att ha kryssat mellan truckarna och tagit mig fram till kontoret (som låg längst in på området) visade det sig att jag gjort helt rätt! De hade såväl nya som begagnade pallkragar. De nya stora var dyrast (såklart). De kostade knappt 100kr (75kr+moms). Eftersom jag inte hade mycket kontanter med mig valde jag de begagnade pallkragarna. Två stora och en liten för under 200kr. Och trots att de var begagnade så var de jättefina. Några små repor här och var samt att träet hade mörknat något. Men både repor och mörknat trä blir det naturligt i min köksträdgård, så det gör ju inget.

Idag har jag möblerat om i min köksträdgård. Både jord och pallkragar har flyttats. Foto kommer en annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar