lördag 15 juni 2013

Österlentur

Igårkväll, god middag, gott vin, ett härligt bad i den vedeldade tunnan i skymningen och många timmars prat & skratt.
I dag; frukostbuffé på ett härligt café i Degeberga söder om Kristianstad. Wow!

Turen gick vidare söderut till Österlenkryddor där vi strosade runt på kryddfältet, i kryddträdgården och i gårdsbutiken. Mindre än jag föreställt mig, men väldigt mysigt och trevligt.
Turen gick vidare till Gunnarshögs gård utanför Hammenhög. Där gjorde vi ett snabbt besök i gårdsbutiken och inhandlade diverse oljor och andra produkter av raps.
 
En sen lunch åt vi på stranden vid Löderup. Aaahhhh!

Inte alls dumt att fylla 40. (Och mycket mysigare med Österlentur i juni än i oktober när födelsedagen inföll.)
Vädrets makter var med oss idag. Fint väder, sol, sol, sol.
En liten stund efter att jag kommit hem i kväll började det droppa från himlen. Strax öste det ner och t.o.m. åskade lite.

Nu är jag trött. Blir nog en tidig kväll i kväll.
Tur att jag inte ska jobba mer denna månaden...
 

1 kommentar:

  1. Det låter som en härlig tur. Jättebra att kunna spara på en present sådär. Som att fylla år igen då men utan att bli äldre.

    Kram

    SvaraRadera