torsdag 6 juni 2013

Syrénbersån blommar (lite)

När vi kom hem efter vår Dublinresa hade det hänt massor i trädgården, på bara 5 dagar.
Köksträdgården är härligt grön.
I rabatterna växer det så det knakar - även ogräset. Gick en rond mot rabattogräset häromdagen. Spännande - en del växter känner jag inte igen - är det ogräs eller något jag sått? Avvaktar lite så får vi se.

För två år sedan planterade vi vita syréner runt bersån. De växer bra och i år har den också blommat. En enda vit blomma, ack så vacker.
Strax intill finns klematistunneln. Den fantastiska klematis som för en dryg vecka sedan blommade med över 100 blommor har nu så här vackra fröställningar i stället.
I tunneln har jag ca 20 andra sorters klematis. Några har redan blommat, några blommar just nu och andra ska blomma senare.
Jag älskar klematis!

Det är svårt att gå in på kvällarna, det är ju så härligt att vara ute.
Men man måste ju i säng om man ska upp tidigt...
"Som vanligt" när alla andra är lediga så jobbar jag - både idag och i morgon. Men till helgen är jag ledig. Då blir det trädgård för hela slanten. Listan över vad som skulle behöva bli gjort är ganska lång.
Och bra väder är utlovat!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar