torsdag 20 juni 2013

Sommar, sol & semester

Nu är det sommar! Riktig sommar!
Solen skiner. Semestern rullar på i sakta mak. Vi gör inte många knop här hemma. Åh, så skönt det är.
Båda barnen går på simskola/märkestagning. Samtidigt! Det gör att jag kan hoppa i och simma några hundra meter - varje dag! Vilken lyx!

Här hemma växer det överallt. Växer så det knakar!
I våras beställde jag lite olika blommor från "Plantbutiken.se". Fick hem små söta plantor som planterades om och som fick stå inne ett tag och växa till sig innan de planterades ut. Då suckade jag lite över jobbet det var att ha vardagsrummet fullt. Det gör jag inte nu när Nemesian blommar. Blommar rikligt överallt.
Den är helt fantastisk.
I krukorna på uteplatsen...
 ...i rabatten på framsidan...
 ...och i cementrören på uppfarten!

2 kommentarer:

  1. Det tar ju verkligen fart nu när det först kommit regn och sedan värme. Idag var det verkligen varmt. Jag skulle inte ha haft något emot att slänga mig i en pool idag.

    Ha en fin midsommar.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Åh, vad jag önskar att jag också var modig och vågade beställa växter på nätet.
    Så fina de är!
    Hoppas midsommarhelgen har varit bra.
    Nu håller vi tummarna för sköna trädgårdsdagar framöver!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera