lördag 20 juli 2013

Maaamaaaa, maaammmaaa!

Ropet ekade mellan träden. Uppenbarligen någon som tappat bort sin mamma. Eller om mamman tappat bort sonen?
Den som ropade lät ändå ganska gammal, kanske övre tonåren.
Maaammmaaa! Maaaamaaa!
Ropen fortsatte, vi började titta upp på kullen, mellan träden, efter den som ropade.
Då, plötsligt hörde vi en röst ganska nära oss; Maaammmaaa!
Det var ett yngre barn som ropade; Mammmaaaa!
Ropen kom uppifrån trädet...
Där fanns inga barn, bara en högtalare.
Aha - en installation - ett konstverk - kul!

Slottsparken runt Wanås slott är full av spännande, roliga, finurliga, annorlunda, vackra och (inte minst) konstiga installationer.
Stora röda bollar i träden, stenar i långa rader, färgglada klätterställningar...
Stegar med tavlor på.
Choose the ladder to climb see if the sky is closer to you now from the top.

Och sen mina favoriter, sen förr;
Den stora röda betongväggen mitt i skogen
och "Kokapell" (hur kan man komma på idén att ställa ut ett gäng ko-foderautomater i skogen och kalla det kokapell?)
Men titta här!
Nytt sen senast jag var här!
En bur i vattnet, med en snurrande spegel i mitten.
Kul!


2 kommentarer:

  1. Tänk att jag som bor såpass nära aldrig varit där. Kostar det att gå in?

    Nja, jag svarade inte med snorunge. Det började med att killen, runt 15 år kanske, klagade rejält på domaren. Domaren ville prata med honom om vad sm var problemet efter matchens slut. Då vägrade killen göra som domaren sa; förklara vad han var missnöjd med. Istället sparkade killen i sanden mot domaren så att sanden sprutade över hela domaren. Jag såg hur det ryckte i domarens arm. Han var så nära att ta tag i killen men lyckades behärska sig. Killen bara gick och när han gick förbi mig sa jag att det var väldigt omoget gjort av honom. Han vände sig då mot mig och sa jä... kärring. Jag bara log och sa "lille vän".

    Nu ser det ut att bli ännu en varm dag. Tror vi stannar i skuggan och läser böcker idag. Har ju varit ett antal dagar på stranden nu pga beachhandbollen.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Konstnärssjälar, du vet! De gör lite galna (men coola) saker ibland ;) Verkar vara mycket att titta på på (eller säger man i) Wanås. Tyvärr har jag inte varit där någon gång.

    Här blommar också solrosorna. Häftigt när de vänder sig efter solen under dagen. De är nästan ett måste i trädgården!

    Kram Tamara

    SvaraRadera