fredag 5 juli 2013

Sjuk

Gårdagen; totalt däckad.
Två panodil, en timmes sömn, sen orkade jag vara "med" ½h.

Idag, lite bättre, dock inget jobb. Mycket vila. Orkade i alla fall läsa.
Hittade en hög med gamla "Allt om trädgård" som jag fick av grannen för ett tag sedan.
Läste, fick många idéer och massor av inspiration.

Bl.a. läste jag om någon som tog sticklingar av allt, verkligen allt. Som ett exempel gav de Oregano, dags att ta sticklingar strax innan blomning.
D.v.s. NU!

En av mina idéer är att plantera ytterligare en "häck" av Oregano Compactum. Tänkte att jag skulle köpa ett helt gäng.
Idag tog jag sticklingar istället.
Tänk vad med pengar jag sparade!
Om de tar sig, vill säga.
Tänk - att spara pengar på att vara sjuk (om man bortser från karensdagen...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar