måndag 29 juli 2013

Månadens favorit, juli

I juli har det inte heller varit helt lätt att välja en, bara en, favorit.
Jag har bestämt mig för att välja en favorit i trädgården, en av de perenna växterna, och valet föll på:
Oregano Compactum, eller Kompakt Oregano som den heter på svenska.
Den växer så fint, nästan som i små bollar, och när den blommar är den hur vacker som helst.
Och doften...doften...!
 Här stormtrivs fjärilar...
 ...och massor av humlor.
Och en liten bit bort står nya små plantor/sticklingar på tillväxt!
Fler favoriter hittar du hos AnnaVattenkanna!

3 kommentarer:

  1. Så fint med en hel häck! Där måste vara mycket surr och burr nu bland alla blommorna.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Den var fin! Jättefin!
    Kommer att hålla utkik efter en sådan, för vet ju precis var den behövs... =o)
    Ha det gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ulrika, tack för ditt generösa erbjudande då du kommenterade på min sida. Jag vill jättegärna ha en stickling om du har över. Hittar ingen epostadress på din sida, men om du vill, kontakta mig på katarina@kasam.se
      Ser på önskelistan att du vill ha jättedaggkåpa, du kan få av mig om du fortfarande vill ha. Sedan har jag en del annat... Hör av dig så ser vi.
      Vi hörs!
      /Katarina

      Radera