söndag 10 augusti 2014

Borta bra men hemma bäst!

Nu är vi hemma igen efter en varm, solig, lat semester på Kos.
Mycket bad, mycket mat, mycket sol.
En ordentlig 50-meters-pool fanns, här kunde man få lite motion. Skönt när dagens övriga motion bestod av promenaderna mellan hotellrum, mat och pooler - inga långa sträckor, men fullt tillräckligt i värmen.
Jag hade med mig min sommarpresent från mig själv till mig själv; en Mp3-spelare som man kan simma med. Nedladdat hade jag en del sommarpratare från "sommar i P1".
Nära till havet var det också. Vi snorklade lite. Häftigt när man var omgiven av hundratals fiskar, vissa av dem ett par dm långa.
Andra fiskar fanns också.
En i familjen var modig och vågade stoppa ner fötterna.
Inte jag. INGEN äter på mina fötter!

Men nu är det skönt att vara hemma igen. Lite svalare, mycket behagligare temperatur. Några dagar ledigt till innan jobbet drar igång.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar