torsdag 21 augusti 2014

Hibuskus

Mamma hade många blommor, både ute och inne. I de stooora fönstren i vardagsrummet fanns plats för stooora blommor. Där stod flera stora fina hibiskusar. Eller hibuskusar som pappa envisades med att kalla dem. Och visst - ibland var de väldigt stora, stora som buskar.

Förra året köpte jag en frilandshibiskus. En ljusblå. ´Blue chiffon´
Trodde att det skulle ta ett par år innan den skulle blomma, men inte.
Redan i år finns massor av blommor på den.
Stora, fina, ljusblå blommor med mörkare öga.
Jag köpte den på trädgårdsdagen på Bäckaskogs slott för nästan exakt ett år sedan. Om två veckor är det dags igen. Undrar vad jag hittar där då?

1 kommentar:

  1. Jättefin! Jag har en i samma färg men har inget namn på den. Jag hoppas fynda en del men vet inte vad.

    Kram

    SvaraRadera