torsdag 14 augusti 2014

Delad glädje är dubbel glädje

När jag började gräva min nya fjärilsrabatt mätte jag kanten för att se hur många lavendelplantor jag behövde. Det var 11m. Om man sätter 4 plantor/m blir det ca 45plantor. Dyrt.
Strax efter det såg jag en annons på vår lokala annonstavla på facebook. Lavendeln har rymt, kom och plocka det ni vill ha!
Jag ställde mig i kö och fick ta det som blev över efter att två andra tagit vad de ville ha.
Och visst hade lavendeln rymt, den hade frösått sig bland stenarna. Vi plockade allt som fanns kvar och planterade i krukor i väntan på att den nya rabatten ska bli klar.
Nästan 50 plantor har vi nu, friska och fina.
Vi var tre personer som hämtade lavendel, tre personer som blev jätteglada. Och tjejen som gav bort dem tackade så mycket för att hon slapp rensa "ogräset" själv.
Tänk vad bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar