söndag 26 februari 2012

Mördande reklam

Söndag på jobbet. Solen strålar in genom fönstren. Jag längtar ut.
Maken och barnen var ute länge i förmiddags och jag förväntade mig inget jublande gensvar när jag skulle föreslå lite gemensamt trädgårdsarbete i eftermiddags.
Men - allting går att sälja med mördande reklam...

Vi hade trekamp i trädgården!
1. Mullvadshopp (Man ska hoppa jämfota från mullvadshög till mullvadshög - på tid)
2. Grenstafett (Två lag, det ena laget samlar grenar från gräsmattan och lägger på ett förutbestämt ställe, det andra laget flyttar grenarna vidare till komposten)
3. (Kom inte riktigt på någon tredje gren, men det gjorde inget)

Tyvärr var jorden i mullvadshögarna fortfarande frusen, så den grenen fick vi hoppa över.
Men Grenstafetten gick bra, vi hade jättekul - och barnen vann såklart!
Och som en liten bonus är nu alla grenar bortrensade från gräsmattan...

3 kommentarer:

  1. Haha, det var fyndigt att "lura" ut familjen på en trekamp som till sist blev en enkamp. Smart!

    Snart är det frusna i jorden borta, då får du ta ut dem på gren nummer ett igen...

    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Lekande lätt :-) ska trädgårdsarbetet vara. Mina barn är nu vuxna men när de var små var de mina kruktvättare på våren. Rejäla baljor, borstar och svampar och så galonisarna på - de tyckte det var jätteroligt med vattenleken "Skura krukor".

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilket bra tips! Killarna ville väldigt gärna leka med vatten redan idag, men det satte jag stopp för. Men snart kan det kanske bli skurning av krukor.

      Radera