tisdag 7 februari 2012

Projekt

Ny flik på bloggen!
Jag har gjort en ny flik. Projekt heter den.

Maken undrade vad jag gjorde, så jag sa att jag la upp en ny flik där jag skulle samla hans att-göra-lista i trädgården. Jaha, blev det enkla svaret...
Jag vet faktiskt inte om han tog mig på allvar och inte tyckte det var lönt att diskutera, eller om han bara avfärdade mig direkt - utan diskussion.
För givetvis är det inte någon arbetslista till honom, utan en lista över (större) saker vi (jag) vill få gjorda i trädgården. Den kommer att fyllas på efterhand och förhoppningsvis kommer en del att bli struket efterhand också.

Blev inspirerad av en kollega som sa att hon hade sin projektlista på datorn. Där hon efterhand strök det hon hade genomfört - men lät det stå kvar så att hon kunde se vad som faktiskt blivit gjort. Lätt att det bara försvann in i dimman annars.
Kul att kunna gå tillbaka och faktiskt se att man gjort något ordentligt inte bara petat lite här och lite där.

Förra årets projekt var ju "poolhörnan" samt bersån med klematistunneln.

1 kommentar:

  1. Men du - så fin den där clematistunnel kommer att bli! Det var ju en riktigt bra idé. Vilka clematis har du planterat?

    Hälsar Tamara

    SvaraRadera