måndag 27 juni 2011

Efter midsommar

Då var årets midsommarfirande över. Förra veckan, natten mellan den 20 och 21 juni, årets kortaste natt, jobbade jag. Det ljusnade ute redan 03.30!
Flera kvällar nu har varit vackra, härliga utesittarkvällar. Vi har tre bra uteplatser - och fler ska det bli. Gräset i bersån har kommit upp fint, även om där är några kala fläckar. Syrenerna har satt flera blad och säkert vuxit 1dm på höjden sedan vi planterade dem. Inte illa!
Fixandet med staketet går sakta men säkert framåt. Med betoning på sakta. I helgen som gått har vi i alla fall mätt ut hur långa stolparna ska vara...

Midsommar firade vi tillsammans med goda vänner på det vackra Österlen. Sonens midsommarkrans har vissnat, men han var väldigt fin när det begav sig.

Midsommaraftons morgon vaknade jag med en ordentlig sommarförkylning. Helgen har gått på halvfart. I går var jag däckad hela eftermiddagen. Vilken tur att maken var ledig och kunde roa småtrollen!

Nu börjar det blomma i rabatterna!
Jag hade en god vän här på besök häromdagen. Hon konstaterade med en suck att vi bor fantastiskt. Jag kan inte annat än hålla med.




Midsommardagens morgon, hostig och snuvig med en våldsam huvudvärk. När jag drar upp rullgardinen möts jag av den första blomman på mina purpurklätt - precis utanför fönstret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar