lördag 4 juni 2011

Utvilad

När maken fyllde år i våras gav jag honom en spa-"helg" för 2 personer. Vilken tur - jag fick följa med honom. Vet förstås inte om det var mest tur för mig eller honom att han valde just mig...

Igår åkte vi till det vackra Österlen, lämnade barnen hos farmor och farfar och körde till Örums Nygård strax norr om Löderup.
Vi började eftermiddagen med en härlig promenad längs landsvägarna, fick sen en härlig eftermiddagsfika med nybakade scones.
Sen var det dags för SPA-delen. En bubbelpool och en vanlig pool ca 4x8m. Vi var ensamma där! Total avkoppling. Så avslappnat att jag lyckades somna i bubbelpoolen.

På kvällen serverades vi tre-rätters middag. Förrätt med lax, till varmrätt fick vi ankbröst och nypotatis och till efterrätt vanilj- och romparfait. Mums!
Det var ett jättemysigt ställe som jag kan rekommendera varmt.
Efter en god frukost körde vi på några mysiga småvägar mot Simrishamn. Passerade den lilla byn Simris där vi bodde för 7 år sedan. Vi var bara tvungna att köra in och titta på mitt drömhus. Kom överens om att OM NÄR vi vinner 3 miljoner, DÅ ska vi köpa det lilla huset och ha som sommarhus. Vi får väl se hur länge det dröjer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar