torsdag 30 juni 2011

Skyltfavoriter eller favoritskyltar?

 På denna väg rör jag mig bara torra, soliga dagar.
Tur att den inte är så nära vårt hus.

Grodor och paddor är så långt ifrån mina favoritdjur som man kan komma.
Då och då dyker det upp ett praktfullt exemplar av dessa slemmiga skräckinjagande varelser i min trädgård. Då är jag extra glad att jag inte bor ensam.

Mannen här i huset brukar vara vänlig nog och fånga dessa äckliga djur. Sen går han iväg och "ger dem till storkarna".
Det tog ett tag innan äldste sonen förstod vad det innebar. En del protester blev det såklart när han insåg att våra fina grodor kanske blev storkmat...

Vi är glada att ha storkar så nära hemma. Bara några hundra meter från vårt hus häckar ett storkpar som i år har två ungar. 

Slutligen måste jag bara visa denna underbara skylt 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar