måndag 26 mars 2012

21grader

21 graders temperaturskillnad har vi haft idag.
-4 i morse, +17 i eftermiddag.

Jag och yngste sonen har varit lediga. Mycket ute blev det, riktigt mysigt.
Kastat frisbee, sparkat boll, cyklat, ätit glass i solen...
Och så vårstädat såklart. Räfsat gräsmattan. Inget jätteroligt arbete men det blir ju fint när det är gjort.
Sonen undrade varför jag räfsade och räfsade. Jag sa att jag gjorde det för att det blev fint. Tydligen var det ingen förklaring han tyckte var ok, för han konstaterade bara att "Jag tror du gör det för att få pengar!"

Gick runt och njöt av de blommor som slagit ut.


Letade också efter liv hos alla mina klematis och blev såklart orolig över dem som ännu inte hade några knoppar eller skott. Å andra sidan är det bara mars ännu, så jag får väl lugna mig lite, ge dem lite tid. Förra året dödförklarade jag tre klematis i april och två av dem visade sig sen vara vid liv (om än lite svaga).

1 kommentar:

  1. Så fina våriga blommor! Det är lite lurigt det där med att växter kan se döda ut men ändå vara vid liv. Jag trodde flera rosor gått ut förra året men nej då, de levde.

    Kram

    SvaraRadera