måndag 19 mars 2012

Friska vindar

Efter en helg på jobbet såg jag fram emot en ledig dag. Hade tänkt mig att vara mycket ute tillsammans med yngste sonen.
Solen skiner från en klarblå himmel. Det skulle kunna vara perfekt uteväder. Men det blåser friska vindar. Kollade på väderrapporten från jobbet och för en stund sedan blåste det 23knop, dvs nästan 12 m/s. Det är friska vindar. (På sjön räknas det som kuling.)

Vi har självklart varit ute en stund. Kastat frisbee och sparkat boll, men jag kan inte påstå att det var särskilt mysigt. Hittar man lä kanske det skulle kunna vara riktigt ok, men svårt att hitta lä och sol idag - i alla fall i vår trädgård. Jo förresten, en liten stund låg jag på marken under äppelträdet medan sonen klättrade i detsamma. Där var det ganska ok.

Hade kameran med mig ut en liten stund. Blir sen förvånad när jag ska ladda in bilderna på datorn. Om jag tömmer minneskortet börjar kameran om och namnger bilderna från 001 igen. När jag sen för över dem på datorn har jag ju massor av bilder som heter 001 och 002...
Måste nog ta och läsa instruktionsboken igen. Det måste ju gå och ställa in detta på något sätt.

Ta några bilder för dokumentation kan jag ju i alla fall.
Mina tulpaner som jag planterade i krukor i höstas har kommit riktigt långt.
Penséerna och narcisserna i de mindre krukorna är jättefina, de lyser verkligen upp. Förutom de som stod lite långt ner på trappan. De ser ut så här:
Rådjuret nådde dem...
Men än så länge har han/hon inte gett sig upp på trädäcket för att äta. Jag hoppas att han håller sig därifrån, för jag har så många krukor med både tulpaner och penséer där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar