söndag 4 mars 2012

Starten har gått!

Idag har det riktiga startskottet gått för våren i vår trädgård.
Vi har klippt vissna växter och räfsat löv och gamla växtdelar från rabatterna.
Det var så skönt - jag kunde lufsa runt och göra det jag hann med idag och bara njuta av det. Jag kunde se allt som behöver göras utan att bli stressad över att det måste göras NU.

Dessutom har vi satt upp tre fina fågelholkar.
Bara en halvtimme efter att vi satt upp dem såg vi en liten talgoxe som undersökte den ena noga, både på insidan och utsidan. Jag undrar om han/hon tänker flytta in. Det vore så mysigt.

2 kommentarer:

  1. Lufsa runt var ordet. Precis det gjorde jag också igår. Härligt var det! Nu är det vår. Tjoho :)

    Jag kom mig aldrig iväg till mässan. Nog lika bra det, för jag hade garanterat inte kommit hem tomhänt...

    Ha en trevlig vecka!

    SvaraRadera
  2. Det låter som ni har haft en härlig söndag i trädgården! Och vilken fin fågelholk. Den blir säkert ett bra hem åt någon fågelfamilj i vår och sommar. :)

    Våren är helt underbar och man kan inte annat än njuta just nu. Det liksom spritter i hela kroppen av vårkänslor. :)

    Ha en fin kommande vecka och njut av solskenet!

    Kram Lotta

    SvaraRadera