onsdag 7 mars 2012

Somrigare?

I söndags räfsade jag bort löv och andra torra växtdelar ur rabatterna. I måndags tänkte jag att det var dags att dra upp det ogräs som krupit dit, lite kvickrot sticker upp här och där, och det är bäst att stämma i bäcken...
Döm om min förvåning när jorden fortfarande var frusen i alla rabatter utom den rena söderrabatten. Jaha, vad skulle jag göra istället? Räfsa gräsmattan var ju ett alternativ. Inget kul.
Nej, jag bar fram det lilla cafébordet med tillhörande stolar och satte på trädäcket i söder.

Äldste sonen frågade:
- Mamma, vad gör du? Tar du fram så det blir somrigare igen?

Ja, precis det gjorde jag.
Tog fram så det blir mer somrigt!
Vilket fanfastiskt adjektiv, somrig - somrigare - somrigast!

Sen fikade vi ute, för första gången i år (om man räknar bort stunderna i skogen...)

1 kommentar:

  1. Härlig liten kille du har! :) Och nu blir det snart somrigare på riktigt, hurra! Kram Hanna

    SvaraRadera