fredag 18 maj 2012

(Trädgårds)jobb

Både igår och idag har jag jobbat. I går gjorde det inte så mycket att sitta inne och titta ut på regn, rusk och tidvis även hagel. Men idag har jag med avund tänkt på alla er långhelgslediga. Strålande sol från klarblå himmel och 16-17 grader varmt. Perfekt för lite trädgårdsjobb.
Men idag har det hänt massor av saker i vår trädgård. Maken och hans far har slitit hela dagen. Och titta här - här kommer före-och-efter-bilder!

I april, när björken var nyfälld såg det ut såhär i vår trädgård:

Sedan dess har bladen slagit ut och dragit saven ur stambitar & grenar

I eftermiddag, när jag kom hem från jobb såg det ut så här:

 Avkvistat, uppsågat och sorterat!

Sen hjälptes jag och maken åt att fixa färdigt staketet runt köksträdgården.
Äntligen!
Bara öppningen kvar. Tyvärr har vi just nu ingen aning hur vi ska göra med den.
- 120cm bred öppning, ca 180cm hög
- Ingen stor, klumpig grind
- Passa ihop med staketet & övriga trädgården

Några förslag?



3 kommentarer:

  1. Wow, vilken fin köksträdgård det kommer att bli!

    SvaraRadera
  2. Så fin er köksträdgård blir! Klurig grindfråga... Skulle ni inte kunna bygga en ram av tryckimpregnerat virke med likadana "spjälor" som staketet runt, och sedan hänga i ett gångjärn med hasp? Eller är öppningen för bred, det kanske blir rangligt. Ska klura vidare... :) Ha en bra lördag! Kram Hanna

    SvaraRadera
  3. Nej, jag har nog inget förslag på det där med grind eller istället för grind rättare sagt. Hm, svårt nöt kanske? Eller skulle det funka med en träram med nät eller armeringsnät i? Så har vi det till hundgården.

    Kram

    SvaraRadera