torsdag 24 maj 2012

Var är mina nya...

...trädgårdshandskar?

Efter en till stora delar sömnlös natt med en febrig hostande lillkille har jag nu två hemmadagar framför mig. Lillkillen som fortfarande har ganska hög feber trots alvedon & ipren orkar inte mycket mer än att sitta i soffan framför TV´n.

Jag blir nu "tvungen" att vara hemma med honom i två dagar.
Jag skulle varit ledig ändå, men skulle fara både hit och dit för att fixa, dona & annat.

Nu blir det istället två lugna trädgårdsdagar. Inte helt fel det heller, även om jag hellre hade haft en frisk son som lekte runt mig...

På schemat idag står ogräsrensning, så jag började morgonen med att leta efter mina nya trädgårdshandskar.
I handsk- och redskapskorgen under planteringsbordet?
Nej, bara barnhandskar samt en gammal trasig handske. Varför är inte den i soptunnan?

På fönsterblecket vid köksdörren? Där brukar handskar hamna när jag ska in och fixa mat..
Men nej, bara gult, fult tallfrömjöl.

Var hade jag dem senast? När jag rensade ogräs? Ligger de i ogräskorgen, kanske?
Men nej...

I kattkorgen innanför ytterdörren? Där hamnar både det ena och det andra...
Där fanns ett par gamla trasiga handskar (ska till soptunnan direkt), makens arbetshandskar, en diskborste som jag skurade ute med, en rulle disktrasor (för rådjursskrämmor) mm. (Tur att inte katterna vill sova här. Eller är det kanske så att de inte sover här för att de inte får plats?)
Men inga nya trädgårddshandskar.

Jakten gick vidare...
(Jag kan avslöja att jag hittat dem på ett något oväntat ställe. Var tänker jag inte berätta.)

Nu blir det ogräsrensning!




1 kommentar:

  1. Haha. Jag sprider också alltid ut "mig" överallt. Precis som ogräset ;)

    Hela denna veckan har jag haft en städ/ogräsvecka av just den anledningen. Allt ligger huller om buller och det är ingen ordning alls. Ska bli skönt att få lite ordning i kaoset. Om jag orkar ska jag städa förrådet också. Kanske...

    Önskar dig en härlig helg!
    Kram

    SvaraRadera