tisdag 8 januari 2013

EEEEMIL!!!!

Hyss hittar man inte på, di bare blir.
Så sa Emil i Lönneberga, och det är nog sant, så sant.
Även i detta hem.

När vi flyttade in här fanns en paviljong/berså med tujor runt omkring. Jag är inte förtjust i tujor och ville ta bort dessa och ersätta med annat. Men maken vägrade. Nu, några år senare har tujorna vuxit till sig, och även om jag inte tycker att de är särsklit vackra så fyller de sin funktion mycket bra. De ger insynsskydd och vindskydd.

Men i vår trädgård finns även två små killar med en otrolig initiativförmåga. Många idéer flyger genom deras huvuden och tyvärr hinner flera av dem också sättas i verket innan konsekvenserna tänkts igenom.

Häromdagen var killarna ute och lekte. När jag tittade ut såg jag plötsligt hur en av killarna stack huvudet (och halva överkroppen) genom min täta fina tujahäck. Innan jag hann ut och förklara att det inte var önskvärt såg jag hela barnet krypa genom häcken - och tillbaka igen, och sen gjorde lillebror samma sak, såklart.
SUCK!
Hålet i häcken - pojkarnas verk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar