måndag 21 januari 2013

Skåprensning

Efter en helg med magsjuka och för lite sömn har jag och barnen en lugn hemmadag för att vila upp oss.
Då alla ändå är ganska pigga passar vi på att göra lite nytta samtidigt.

Några krukväxter har fått en make-over, tulpanerna har fått nya vaser.
Kläderna i barnens garderober blir provade och sorterade; passar, passar inte - en hel del kläder har bytt ägare så här långt idag.

Och sen var jag tvungen att göra något åt min te-röra.
I hyllan bredvid spisen har teburkar med och utan te trängts med bra-att-ha saker som hamnat där av olika anledningar.
För det första såg det ganska rörigt ut, för det andra var jag tvungen att öppna alla burkar för att se vad där var i dem varje gång jag skulle dricka te.
Längst in i ett annat skåp (det med kakburkar och annat) hittade jag en fin burk jag ärvt av mormor. Nu samsas alla teer i samma burk, hyllan har blivit mindre rörig, jag är nöjd.

Fantastiska bilder pryder den fina burken från Mazetti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar