onsdag 9 januari 2013

Städa - inte bra!

I slutet av hösten la vi mycket tid på att röja ut allt skräp som under ett par års tid samlats i ett rum vi inte använde (förutom till att samla just skräp och annat bra-att-ha).

Strax innan jul var vi klara, och nu har vi ett härligt mysrum där, med TV, dvd, tv-spel(så slipper vi ha dem i vardagsrummet) och en underbart skön soffa. Perfekt rum att ha när man vill sitta och läsa, titta på TV, när man har gäster och barnen vill titta på TV medan de vuxna vill sitta och prata....

Men igår slog det mig.
Allt är inte bra med att ha röjt ut och gjort om det rummet.
Förra året fungerade det rummet som barnkammare för alla mina frösådder och plantor. Var ska jag ha dem nu?
Vardagsrummet? Nej, ser alltför tråkigt ut.
Barnens rum? Nej, risken att de välts ut är för stor.
Sovrummet? Nej, där har vi bara fönster mot norr.
Köket? Nej, norrfönster och för lite plats.

Några av förra årets sådder
Då finns det två alternativ kvar, som jag ser det.
1. Så inga fröer inne, utan avvakta med allt tills det går att så på friland, samt köp färdiga plantor av det som måste förgros.
2. Skaffa ett miniväxthus.

Hmmm, vilket alternativ ska jag välja?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar