onsdag 22 januari 2014

Brutet löfte

I år har jag lovat mig själv att jag inte ska köpa några nya fröer.
Jag plockade väldigt mycket fröer i trädgården i somras. Vallmo, ringblomma, zinnia, gullskära, rosenskära, blåsärt...
Dessutom har jag visst köpt på mig mer än jag kunnat så de senaste åren...
Båda mina lådor jag lägger fröer i är överfulla, så nu ska jag koncentrera mig på att använda de fröer jag redan har först.



Ok, som ni förstår av rubriken så är det löftet redan brutet. Jag hittade en facebooksida där man sålde fröer av olika slag.
Och vips - utan att jag förstod vad som hänt...
Oj då.



Men när jag redan misslyckats med att hålla löftet så kan jag väl lika gärna fortsätta, eller hur?
Jag tror att lösningen får bli att jag köper en ny frölåda (eller två) istället. Stora lådor!

1 kommentar:

  1. Jag tycker det låter som en strålande lösning Ulrika. Mer av det gröna och sköna kan ju bara vara positivt, eller hur? Själv har jag lovat mig själv att sansa mig vad det gäller tomater detta år. Bara så några få istället för att så flera påsar med tomater (eftersom jag tror att de ska dö) och ha alldeles för många plantor. En säsong av återhållsamhet. Hrm, ja vi får se hur det går. ;)

    Lycka till med dina fröpåsar och ha det riktigt gott Ulrika.♥

    Varm kram
    Lotta

    SvaraRadera