onsdag 1 januari 2014

Julpromenad

Innan jul, innan alla sjukdomar angripit oss, var vi ute på några härliga promenader.
Kameran var med. Jag känner att jag skulle behöva använda den mer för att inte glömma bort allt jag lärde mig på kursen jag gick förra hösten.

På en av skogsvägarna har man lagt ut gammalt tegel för att vägen ska hålla för de tunga skogsfordon som kör där. Teglet är gjort vid tegelbruket i grannbyn. Det är nedlagt sen länge (1972), men plattorna finns tydligen kvar.
I skogen en bit därifrån hittar jag denna skylt, mitt ute på en äng. Gillar den starkt, den framkallar alltid ett leende.
Vi fortsätter framåt. Solen tittar fram och i skogen lyser det upp fint. Nästan lite trollskt.
Möllan vid Kulturens Östarp står så reslig och vacker. Vi brukar se den från andra hållet, men det är ju synd.
I ett parti med stora, vackra bokar ska det visst finnas en geocache. Under tiden vi letar hör vi något som prasslar, en räv springer förbi oss, bara 10-15m bort. Spännande!



1 kommentar:

  1. VIlka fina bilder! Ja, övning behövs ständigt med kameran känner jag. Dels för att bibehålla men även utveckla förmågan att se vad som blir en bra bild. Ju mer jag fotar desto mer vill jag fota.

    Kram

    SvaraRadera