söndag 19 januari 2014

Snöhelg med bad

Äntligen kom vintern! Lite vinter i alla fall.
Förmiddagen tillbringades ute tillsammans med en grupp glada, mysiga Mullebarn på skidor.
Efteråt, lite ledarträff med utomhuslagad lunch, bastubåt och ett kallt dopp i sjön. Jag vet inte varför, men om jag har vatten nära mig och möjlighet att bada så bara måste jag. Måste bada, älskar att bada. Har nog blivit lite fegare med åren, men...

Har fått berättat för mig (och även sett foton) från en påsk då jag var 5½år. Vi (familjen) tog en promenad på stranden i Åhus. Dottern (jag) ville bada och föräldrarna hade inget emot detta, så jag klädde av mig och vadade ut bland isflaken. Jag tror inte jag låg i så länge, för det lär ju ha varit ganska kallt...

2 kommentarer:

  1. Du är allt en modig en du! Jag skulle inte ens få för mig att doppa ens minsta finger i den här kylan (nåja. i skånemått mätt är det väl kallt ;)). Men en skidtur skulle jag inte ha något emot, det var länge sen.

    Hoppas du får en fin vecka!
    Kram Tamara

    SvaraRadera
  2. Jag hade ramlat ur blogglistan, men jag kom att tänka på dig och så hittade jag tillbaka. Ni har också fått vinter, ni! Härligt. Men badat ute har jag inte gjort, varken nu eller då, rolig liten flicka måste du har varit!
    Agneta kram

    SvaraRadera