fredag 27 april 2012

Fotoövning

Efter måndagens kamerakurs har jag inte tagit många bilder. Tror att jag blev lite för mättad på intryck. Men i dag tänkte jag att jag skulle ut och ta några bilder. Öva!
Min plan var att fotografera vårblommor, och det gick ju ganska ok.
Mina Aubretior ställde villigt upp på bild i all sin prakt:


Sen fick jag sällskap. Två gamla herrar anslöt sig till min fotorunda. Jag blev glad att få sällskap och tänkte att jag skulle öva mig på att ta foto på dem. Inte det lättaste, vill jag lova. De gjorde inte riktigt som jag sa.

Denna sötnos satt åtminstone stilla så att jag hann ställa in fokus. Men gör han inte en konstig min? Jag sa åt honom att titta in i kameran och le...
Sen blev det bus! Då är det bråttom att ta bilder om man ska hinna få med katten. Tyvärr hamnade inte katten i fokus utan grannens carport. Nåja, bättre lycka nästa gång.
På denna bilden log han i alla fall. Och jag hann fokusera med kameran. Men precis när jag tryckte på avtryckarknappen vred han sig runt.
Den andra katten var inte mycket lättare. Han satt jättefint på muren och tittade ut i trädgården. Ganska länge. Jag ställde in kameran, och tryckte av... precis när han bestämde sig för att gå nå´n annanstans. Ser ni att jag lyckats ställa in fokus där han satt i alla fall? Pälsen längst bak på ryggen är ganska skarp i bilden...
Lite mer övning och lite mer samarbetsvilliga fotoobjekt...sen ska ni få se på bilder!

Nu ser vi fram emot en härlig 4-dagarsledighet!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar