onsdag 18 april 2012

Vårtecken

I går såg jag tre annorlunda vårtecken.
Annorlunda om man tänker sig att vårtecken är "händelser i naturen, skapade av naturen".
Men igår såg jag några stycken:
-Vägverket samlade in de röda snöpinnarna längs våra vägar.
- Grannen klippte sin gräsmatta för första gången i år.
- Och sist, men inte minst; jag fick en hängmatta! Jag provlåg den i kylan. Och JA, här i skuggan av vår stora vackra schersmin kommer jag absolut att kunna njuta av livet i sommar!



I morgon kommer "Trädplockaren i Skåne" och tar ner de stora träden på tomten. Tyvärr jobbar jag just då, så jag får inte se spektaklet, men jag får ju se resultatet när jag kommer hem. Och kanske finns det några foton också - för någon kommer att titta...

2 kommentarer:

  1. Härliga vårtecken och vilken fin hängmatta, där kommer du säkert njuta många stunder! Spännande med trädfällning, det blir ju en sån enorm skillnad efteråt. Kul att du blev min 100:e följare förresten, är så glad att ha dig som en av mina läsare.:) Kram Hanna

    SvaraRadera
  2. Mysiga vårtecken och en hängmatta är verkligen vardagslyx av den allra bästa sort. Vi har två stycken hängandes mellan våra äppelträd i öksträdgården och där ligger vi och svingar i takt med livet mest hela sommaren. :)

    Njut av härliga stunder i hängmattan och ha det gott!

    Kram Lotta

    SvaraRadera