fredag 2 augusti 2013

Att tjuvkika hos grannen

Trädgårdsmästargrannen har varit bortrest ett par dagar. Jag fick den stora äran att vara katt- och trädgårdsvakt. Katterna är ju inga problem, lite mat, rent vatten och lite mys - sen är de nöjda. Men växterna. Jag är livrädd att jag ska ta död på minst hälften av alla växter i deras trädgård. Nåja, det mesta (allt) såg levande ut när de kom hem.
Och jag har passat på att titta ordentligt på växter och rabatter. Att inspireras förstör ju ingenting.
Hos en annan granne är ett stort projekt på gång.
Om man för vildvinets blad lite åt sidan kan man kika in i deras trädgård. Ett växthus byggs. Fint blir det, jättefint!

Sen kan jag inte låta bli att visa den fantastiska skylt jag hittade idag.
Visst kör man sakta här!

2 kommentarer:

  1. Oj. Där hade man fått krypa fram. Om man ens fått sitta kvar i bilen ;)

    Kram Tamara

    SvaraRadera
  2. Tokgillar den där skylten! Inte missar man den inte och nog saktar man ner med ett leende på läpparna alltid. ;)

    Bra att ha inspirerande trädgårdsgrannar. :)

    Kram på dig

    SvaraRadera