fredag 16 augusti 2013

Månadens favorit, augusti

Min favorit i trädgården, alltid,  året runt, är klematis.
Men eftersom jag inte kunde välja klematis till månadens favorit 12 gånger under året fick jag nöja mig med att utse den till augusti-favorit.
Nu ser man den i flera olika faser "samtidigt".
Blommorna, olika former och färger.
Fröställningarna är jättefina, de förgyller trädgården länge
Till min stora glädje hittade jag denna häromdagen.
Hade tänkt gräva upp den redan förra året och flytta den eftersom den inte blommade. Trodde att den fick för lite sol. Men plötsligt hände det!
Den behövde bara lite tid.
Visst är den fin, med de mörka blommorna mot tujahäcken.

Titta in här, så får du se fler favoriter i augusti.

4 kommentarer:

  1. Fin bild på fröställningarna!/Annica

    SvaraRadera
  2. Jag är dålig på klematis. Har bara två stycken men skulle gärna ha fler. Får planera för det i kommande projekt. Gillar verkligen din ljuslila dör uppe till höger.

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Klematis är så fina
    i år har jag planterat flera stycken
    återstår att se om de överlever till nästa år
    bra val
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  4. Så många fina klematisar du har. Mina vill sig inte riktigt i år tycker jag. Jo, Snow Queen så klart :).

    Så snällt av dig att tänka på min fjärilsrestaurang! Tar gärna emot en planta av oreganon. Jag ska till Bäckaskog på söndag så det blir bra att ses då. Har jag något du vill ha???

    Kram

    SvaraRadera