torsdag 15 augusti 2013

VAD är detta?

Jo, jag vet ju vad det är. Vitlök.

Men skulle de inte vara större? 12 planterade klyftor blev 11 att skörda. Ganska ok, men de är ju så små. På endast 2 av de skördade lökarna kan man ana mer än en klyfta.
Blasten har varit stor, grön och fin, så jag hade förhoppningar om en fin skörd.
Besviken.
Kan det kanske ha att göra med att jag tog upp dem och planterade om i april, det gillade de nog inte. Eller att jag planterade i mellandagarna, kanske var inte det optimalt?
Jag älskar vitlök, ska ge det en chans till nästa säsong.

Utsäde från Örtagårdens plantskola blir det i år.
Ska också läsa på lite mer...

Nu ska jag ut i skogen, sista sommarlovsdagen tillsammans med barnen för i år.

1 kommentar:

  1. Hmm, mina blir likadana. Jag vet inte om det är så att man kan låta dom stå över en säsong till och att dom kanske blir större då? Jag ska prova tänkte jag för egen vitlök är god och det är mysigt. Har vi inte tillräckligt lång säsong, jag vet inte!
    Agneta kram

    SvaraRadera