söndag 11 augusti 2013

Smitare får sitt straff...

Ett impulsköp blir inte alltid bra.
För en dryg månad sedan snubblade jag över en billig vindruvsplanta. Gröna vindruvor, mina favoriter.
Eftersom jag nu har mitt lilla växthus blev jag jätteglad och slog till direkt.
Ställde in krukan med vinet i växthuset, men bara några veckor senare ser det ut så här...
Den smiter ut!
Tycker visst att mitt lilla växthus är för litet.
Som straff ska den få flytta.
In till grannens nya, fina, stora växthus.
Kanske är det inte ett straff utan en belöning?

Sonen är just nu i en period där han ställer gåtor till oss hela tiden.
Igår hittade han en riktigt bra;
Hur stor blir en bladlus?
Svaret kommer i morgon

1 kommentar:

  1. Hihi, vilken liten rackare! Nu får väl göra en "deal" med grannen att du får komma dit och plocka druvor i framtiden.
    Må så gott!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera