torsdag 1 augusti 2013

Välkommen, Augusti!

Augusti, sensommar.
På vårt äppelträd mognar äpplena, en del har redan fallit till marken.
På åkrarna tröskar bönderna den tidiga säden.
Många blommor har blommat över, idag har jag klippt en hel del visset.

Högsommaren är över för detta år, nu kommer sensommaren.
Med långa, ljumna, mysiga kvällar.
Frukt och bär som mognar.
Björnbär, Blåbär och Brytbönor. Bilden med B...
Kanske ska jag våga mig på att samla in lite fröer i år?
Rosenskära och Ringblomma.
Och jag har nästan två veckor sommarledigt till!

2 kommentarer:

  1. Skördetider är högtider. Både det ätbara och frön är riktigt härligt att ta till vara.Klart du ska ta lite fröer!Det kan ju inte bli värre än att du får så om :)

    SvaraRadera
  2. Skörda fröer är jätteenkelt så det tycker jag absolut att du ska göra.

    Kram

    SvaraRadera